Messenger som chattverktyg

Har du en facebooksida till ditt företag och använder Wordpress som publiceringssystem kan du via tillägget The Official Facebook Chat Plugin använda Facebook Messenger som chatt på er webbplats. Vi använder själva denna lösning och tycker att det fungerar väldigt bra.

Att ha en livechatt för besökarna på webbplatsen eller e-butiken har blivit en allt populärare kommunikationskanal och är en service som  är värd att fundera på för er hemsida. Vi  skrev för några år sedan i Västerås Tidning Business om fördelarna med kundchatt och sedan dess har Facebook Messenger tillkommit som alternativ.

Miljontals svenskar använder Messenger för att kommunicera med sina vänner och företag vilket gör att dina besökare känner igen sig i gränssnittet och funktionerna.  Även alla företag med en facebooksida har Messenger kopplat till sidan. En stor fördel med att använda Messenger även på er webbplats är att inkomna meddelanden hamnar på samma ställe som meddelande via facebooksidan, vilket gör att det inte behövs ännu ett verktyg att hantera för er personal. Med funktioner för bland annat öppettider, automatiska svar och vanliga frågor räcker detta som chattverktyg för många företag.

Använder du WordPress som publiceringssystem på din hemsidan är det väldigt enkelt att aktivera Messenger. Gå in i administrationen för WordPress och sedan menyn tillägg. Sök där fram The Official Facebook Chat Plugin och installera det. Klicka sedan på Customer Chat i vänstermenyn och följ guiden så är du igång. Inställningar gällande öppettider med mera gör du sedan under menyn Automatiska svar i inboxen på företagets facebooksida.

Fler exempel på chattverktyg

Det finns ett antal bra chattjänster som är enkla att koppla in på din webbplats. Verktygen innehåller oftast alla funktioner som behövs. Allt ifrån de mest grundläggande till avancerade funktioner för statistik, behörigheter och organisationsflöden. Nästan alla erbjuder möjligheten att kostnadsfritt prova verktyget under en begränsad period. Zendesk Chat används av ett antal av våra kunder. Verktyget finns i några olika prisnivåer med olika funktionalitet. Det är enkelt att skapa avancerade flöden med automatiska svar, avdelningar, öppettider med mera. Zendesk hette tidigare Zopim och har funnits i ganska många år. Andra exempel på chattjänster är Liveagent och Kundo.

 

Ämnen: , , , , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO, e-postmarknadsföring och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Senaste inläggen

Responsiv design

Responsiv design är en kritisk komponent i modern webbdesign som säkerställer att din webbplats fungerar bra på alla enheter. Genom att använda flexibla layouter, skalbara bilder och mediafrågor kan du skapa en webbplats som erbjuder en utmärkt användarupplevelse, förbättrad SEO och kostnadseffektivitet. Med en responsiv design är din webbplats väl Läs mer

Skicka gratis nyhetsbrev

Liksom de flesta andra leverantörer av nyhetsbrevsverktyg erbjuder vi en kontotyp som är gratis för dig som användare. Det gör att du utan kostnad kan skicka nyhetsbrev till upp till 100 mottagare per månad. Har du behov av att skicka till fler mottagare byter du smidigt och snabbt till ena Läs mer

Cookie-banner plugins för WordPress
Cookie-banner plugins för WordPress

Med skärpta lagar som GDPR och CCPA blir det allt viktigare att skydda besökares integritet på nätet. WordPress-användare kan använda specifika plugins för att hantera cookies och säkerställa att webbplatsen följer lagkraven. I denna artikel granskar vi sex framstående cookie-banner plugins för WordPress.

Cookie-banner plugins för WordPress
WordPress-säkerhet

Många svenska företag använder WordPress som plattform för sin hemsida. Verktygets många teman och tillägg skapar stora möjligheter men också en del säkerhetsrisker. I den här artikeln ger jag några enkla tips för att förbättra skyddet av din webbplats mot potentiella hot och intrång.

Poddar om digital analys

Att lyssna på poddar är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om nyheter, inspiration, tips och förändringar inom de ämnen man är intresserad av. I det här inlägget delar vi med oss av lyssningsvärda poddtips om digital analys och data visualisering.

Fördelarna med digital analys och datadrivet arbete

Digital analys och datadrivet arbete har idag blivit avgörande för att organisationer och företag ska kunna utnyttja den ständigt växande mängden data effektivt. Genom att analysera data kan du fatta mer informerade beslut, optimera sina processer och skapa bättre resultat.

Tips och verktyg för sociala medier

Vi listar tips och verktyg som underlättar ditt användande av sociala medier.

Tredjepartscookies

Google har beslutat att fasa ut tredjepartscookies under år 2024. Detta kommer att påverka hur vi jobbar med marknadsföring idag. Upptäck hur dessa förändringar kommer att påverkar användare och webbplatsägare.