Messenger som chattverktyg

Har du en facebooksida till ditt företag och använder Wordpress som publiceringssystem kan du via tillägget The Official Facebook Chat Plugin använda Facebook Messenger som chatt på er webbplats. Vi använder själva denna lösning och tycker att det fungerar väldigt bra.

Att ha en livechatt för besökarna på webbplatsen eller e-butiken har blivit en allt populärare kommunikationskanal och är en service som  är värd att fundera på för er hemsida. Vi  skrev för några år sedan i Västerås Tidning Business om fördelarna med kundchatt och sedan dess har Facebook Messenger tillkommit som alternativ.

Miljontals svenskar använder Messenger för att kommunicera med sina vänner och företag vilket gör att dina besökare känner igen sig i gränssnittet och funktionerna.  Även alla företag med en facebooksida har Messenger kopplat till sidan. En stor fördel med att använda Messenger även på er webbplats är att inkomna meddelanden hamnar på samma ställe som meddelande via facebooksidan, vilket gör att det inte behövs ännu ett verktyg att hantera för er personal. Med funktioner för bland annat öppettider, automatiska svar och vanliga frågor räcker detta som chattverktyg för många företag.

Använder du WordPress som publiceringssystem på din hemsidan är det väldigt enkelt att aktivera Messenger. Gå in i administrationen för WordPress och sedan menyn tillägg. Sök där fram The Official Facebook Chat Plugin och installera det. Klicka sedan på Customer Chat i vänstermenyn och följ guiden så är du igång. Inställningar gällande öppettider med mera gör du sedan under menyn Automatiska svar i inboxen på företagets facebooksida.

Fler exempel på chattverktyg

Det finns ett antal bra chattjänster som är enkla att koppla in på din webbplats. Verktygen innehåller oftast alla funktioner som behövs. Allt ifrån de mest grundläggande till avancerade funktioner för statistik, behörigheter och organisationsflöden. Nästan alla erbjuder möjligheten att kostnadsfritt prova verktyget under en begränsad period. Zendesk Chat används av ett antal av våra kunder. Verktyget finns i några olika prisnivåer med olika funktionalitet. Det är enkelt att skapa avancerade flöden med automatiska svar, avdelningar, öppettider med mera. Zendesk hette tidigare Zopim och har funnits i ganska många år. Andra exempel på chattjänster är Liveagent och Kundo.

 

Ämnen: , , , , , ,

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Kortare adress på Facebook

När du skapar en ny profil eller företagssida på facebook får den en väldigt lång adress. Du kan dock enkelt Läs mer

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Nytt spamfilter på facebook

Facebook har implementerat ett nytt spamfilter i loggen på facebooksidorna för att förhindra att icke relaterade länkar postas in på Läs mer

Facebook Messages

Facebook nya meddelandetjänst kallad Facebook Messages är nu lanserad och där kan du få Facebook-meddelanden, chattar och SMS på ett Läs mer