05 Okt 2010

Våga vara nära!

När internet slog igenom var det svårt att förutse hur explosionsartat stort direktreklam via e-post skulle komma att bli. Idag är e-postmarknadsföringen ett utmärkt sätt att snabbt, enkelt och kostnadseffektivt stärka relationer och nå nya målgrupper.

Camilla Jackslin från Ekströms Konst började redan 2004 att informera kunder om nyheter och utställningar. Hon jobbar ständigt med att samla ihop e-postadresser för att hålla kundregistret uppdaterat och aktivt.

Svenska Röda Korset har via sina nyhetsbrev regelbunden kontakt med ca 50 000 givare för att samla in pengar och berätta om sitt arbete. De har tagit hjälp av en reklambyrå med utformningen av nyhetsbreven, och efteråt följs utskicken upp med hjälp av en statistiktjänst.
– Många av våra givare vill fortfarande ha postala utskick, men nu når vi helt nya målgrupper, säger Tiina Westerlund, projektledare vid Röda Korsets kommunikationsavdelning.
Mer information om e-postmarknadsföring