Vi hjälper dig med din SEO

Vi på QuickNet SEO-byrå i Västerås har väldigt lång erfarenhet av SEO. Oftast jobbar vi med sökmotoroptimering av webbplatser byggda i wordpress men kan så klart även jobba med andra CMS och e-handelsplattformar. SEO som tjänst tillhandahålls både till dig som sköter din marknadsföring i egen regi och till er som är reklambyrå eller mediabyrå. Förutsättningar, regler och tekniker ändras hela tiden och vi håller oss hela tiden uppdaterade om vad som händer inom ämnet. SEO är en långsiktig satsning för din marknadsföring på internet.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Vi är en SEO-byrå med produktion, support och service i Västerås.

Kontakta SEO-Byrån

Kunduppgifter



Meddelande *

* = Obligatorisk uppgift

 

SEO-Byrån tjänster

  • SEO-anpassade webbplatser
  • Länkstrategier
  • SEO-anpassat innehåll
  • Teknisk SEO
  • SEO för wordpress
  • SEO-guider
  • On page SEO
  • Länkkraft
  • Inköp av länkar
  • Off page SEO
  • SEO-optimering
  • Analys av laddtider
  • Lokal SEO för Västerås
  • SEO-utbildning
  • Rankingrapport
  • SEO-analys
  • SEO för Woocommerce
  • Sökordsanalys

Kontakta oss

Har du några funderingar gällande SEO eller annan digital marknadsföring så tveka inte att kontakta vår SEO-byrå.

021-338 00 00

Artiklar om SEO

Läs mer om vad vi skrivit inom SEO. Artiklarna är skrivna av personal på vår SEO-byrå och publicerade både på vår egen webbplats och på andra webbplatser.

Ditt företags digitala omdömen är viktiga
Många söker efter omdömen när de letar nya leverantörer och vad de hittar om ditt företag kan kraftigt påverka deras köpbeslut. Det gör arbetet med att löpande övervaka, hantera, föröka och använda företagets digitala omdömen till en viktig del i arbetet med försäljning och marknadsföring.
Publicerad februari 2020 i Västerås Tidning Business

Aktuellt inom SEO
Eftersom förutsättningarna konstant ändras i takt med att sökmotorerna skruvar på sina algoritmer kan det vara bra att regelbundet uppdatera sig med ny information. Under den senaste tiden har det kommit en del nyheter som kan vara bra att ha koll på och därför har jag gjort en sammanställning av några av årets nyheter inom SEO-världen.
Publicerad 2 okt 2019 i Västerås Tidning Business

Lokal sökmotoroptimering
Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Vilka webbplatser som visas i sökresultatet beräknas utifrån en algoritm med hundratals parametrar – allt från titlar och rubriker till webbplatsens laddtid, ålder på domännamn och vart den som söker befinner sig geografiskt.

Publicerad hösten 2016 i Västerås Tidning Business

Grundkurs i SEO
Den här handboken var från början ett försök att hjälpa arbetsgrupper inom Google men är nu publicerad för webbansvariga som inte har erfarenhet av sökmotoroptimering och som vill förbättra hur deras webbplatser interagerar med både användare och sökmotorer.

Publicerades på vår SEO-blogg hösten 2010

Utnyttja den långa svansen

Eftersom många startar sin informationsinsamling på Google är det viktigt att din webbplats syns i resultatet på sökord som är relaterade till din verksamhet. Förenklat så är de tre olika separata delar som tillsammans avgör hur bra din webbplats rankas på Google.

Publicerad våren 2018 i Västerås Tidning Business

Varför har ni en hemsida?
De absolut flesta företag har idag en egen hemsida. Dessvärre är det många som nöjer sig så och inte tar fram något konkret syfte med den. Det tycker jag är väldigt synd då det ofta gör att hemsidan snabbt efter lanseringen glöms bort och inte hålls uppdaterad.

Publicerad februari 2018 i Västerås Tidning Business

Google Medic Update

Google gör flera gånger i veckan mindre justeringar på den beräkningsalgoritm som används för att räkna ut i vilken ordning webbplatserna ska presenteras i sökresultatet. I början av augusti lanserade dock Google en större algoritmuppdatering och den fick snabbt det inofficiella namnet Medic Update eftersom den främst påverkar webbplatser inom medicin, hälsa och ekonomi.

Publicerad hösten 2018 i Västerås Tidning Business

SEO

Många kunder söker på Google eller Bing när de ska samla information om en ny vara eller tjänst de vill köpa. Att din hemsida syns högt upp i sökresultatet på relevanta sökord är därför extremt viktigt för att besökare ska hitta in till din hemsida. Arbetet med att regelbundet justera webbplatsen för att få en så bra placering som möjligt kallas sökmotoroptimering, ibland används även begreppet SEO som är en förkortning av engelskans Search engine optimization.

Vi på QuickNet SEO-byrå i Västerås har väldigt lång erfarenhet av sökmotoroptimering då vi började med detta när sökmotorn Altavista fortfarande användes, det vill säga innan Google helt tog över den svenska sökmarknaden. Den lilla marknadsandel som Google inte innehar idag tillhör Microsofts sökmotor Bing som till stor del används av dem som med automatik fått den som förvald sökmotor i sin webbläsare.

Digital marknadsföring

Förutom att arbeta med SEO hjälper vi våra kunder med både webbplatser och annan digital marknadsföring. Den finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler alla passar inte till alla företag och branscher. De två kanaler vi arbetar absolut mest med är Facebook och Google men vi hjälper gärna även till med andra kanaler. Vi är sedan väldigt många år certifierade partners för Google Ads som är Googles annonsplattform. Det är ett fåtal webbbyråer i Västerås som är Google-Ads-certifierade. Kontakta oss på QuickNet i Västerås om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring.

Läs mer om digital marknadsföring

Stöd för WebP i Safari

Apples webbläsare Safari får nu stöd för bildformatet WebP. Sedan tidigare finns stöd för WebP i webbläsarna Chrome, Firefox, Edge och Opera så det är en bra idé att använda formatet på din hemsida. Använder du wordpress är det enkelt genom att installera ett tillägg som automatiskt konverterar dina bilder från jpg, png och gif till WebP.

Nyheter inom Sökmotoroptimering

SEO, eller Sökmotoroptimering, utvecklas ständigt. Google har över 200 algoritmer som håller reda på olika faktorer för hur de ska ranka din hemsida jämfört med dina konkurrenter. Dessa algoritmer justeras och finslipas ofta, allt för att se till att Google kan leverera så bra sökresultat som möjligt.

Google Medic Update

Google gör flera gånger i veckan mindre justeringar på den beräkningsalgoritm som används för att räkna ut i vilken ordning webbplatserna ska presenteras i sökresultatet. Om det och en del annat som rör sökmotoroptimering och Google Medic Update har Tobias Barkskog från vår webbyrå skrivit om i en krönika i Västerås Tidning Business.

Aktuella trender inom e-handeln

Den just nu tydligaste trenden inom e-handeln är att allt mer tid och resurser läggs på att skapa en personlig upplevelse för besökaren. Det gäller allt från innehåll till marknadsföring och service.
Anledningen till den tydliga trenden inom innehåll och marknadsföring tror jag är en kombination av ökade möjligheter till att spåra kundens beteende och att verktygen för kundanpassat innehåll blivit betydligt bättre.

Att fokusera lokalt trots 18 miljarder möjligheter

Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna från Google shopping är betalda

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.