Funktionerna i Molnväxel Avancerad
I vår abonnemangstyp molväxel avancerad ingår ett antal funktioner som gör att du kan anpassa hur era inkommande samtal ska hanteras i molnväxeln för att underlätta så mycket som möjligt båda för era kunder och anställda.
IVR – Styr era inkommande samtal till rätt person
Interactive Voice Response, förkortat IVR, är en teknik i växeln att via val styra inkommande samtal till den mest lämpade personen att hantera samtalet. Utifrån hur ert behov och er organisation ser ut hjälper vi er att föreslå ett bra upplägg samt programmera molnväxelns IVR-funktion för en optimal lösning för er. Rätt utnyttjad spar IVR tid för både er och era kunder. Handläggningstiderna kortas och kundnöjdheten ökar.
Tidsstyrning – Automatisk hantering av öppettider
I molnväxeln ställer vi in under vilka tider som samtalen ska kopplas fram till era telefonnummer. Under övrig tid kan den om ringer kopplas till en röstbrevlåda, få automatiskt svar uppläst eller vidarekopplas till en mobiltelefon.
Köfunktion och kösvar – För den med många inkommande samlat
Istället för att de som ringer till er ska mötas av en upptagetsignal placeras de i en kö som molnväxeln med automatik sköter om så att samtalen kopplas fram i rätt ordning och så fort någon blir tillgänglig för att svara. Med ett fastställd intervall läses ett meddelande upp för den som ringt in. I det meddelandet kan det vara bra att ha svar på ofta återkommande frågor som till exempel öppettider.