Ekonomiassistent

Du kommer att ingå i ett mindre ekonomiteam med glada kollegor och i rollen som ekonomiassistent har du chans att utveckla dina kunskaper med fokus på löpande redovisning.

Arbetsuppgifter i huvudsak

  • Löpande bokföring
  • Månadsavstämningar
  • Kundreskontra
  • Hantering av in & utbetalningar
  • Periodiseringar
  • Avskrivningar
  • Hantering av inkommande ärenden via telefon och e-post.

Om dig

Vi ser gärna att du som söker har arbetat med liknande uppgifter i minst 1-2 år. Har du även arbetat i Pyramid är det ett plus. Befattningen kräver att du är bekväm med en vardag av varierande sysslor samt att du kan ställa om snabbt mellan dina olika ansvarsområden.

  • Du är noggrann och tar eget ansvar.
  • Du behöver vara duktig på svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Du behöver vara bekväm med att svara i telefon då vi har mycket telefonkontakt med både kunder och leverantörer.

Övrigt

Språkkrav: Engelska och Svenska.
Ort: Västerås
Lön: Fast månadslön.

Ansökan

Ansökan och eventuella frågor om tjänsten skickas via e-post till . Ange referens Ekonomiassistent i din ansökan. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.

Om oss

Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer och företagskulturen bygger kring en platt organisation med stor frihetskänsla, såväl hos medarbetare som hos chefer. Vi är idag drygt 30 personer som arbetar på våra kontor i Västerås och Eskilstuna.