ADSL – Privat

Se vår sida bredband via ADSL för beställning och aktuella priser.

 

Frågor & svar

  • Går mitt abonnemang att överlåta?

    Ja. Överlåtelseblankett finner du under villkor & blanketter.

  • Kan ett företag betala min bredbandsanslutning hemma?

    Ja. I det fall ett företag skall stå som betalningsansvarig för ditt bredband på hemadressen ber vi dig beställa bredband privat och sedan överlåta abonnemanget på företaget som skall betala.

  • Kommer adsl bredband med bindningstid?

    Nej. För privatkunder gäller en kalendermånads uppsägningstid.

  • Kan alla få ADSL bredband?

    Nej. För att se om er telestation är förberedd för bredband gå till vår beställningssida för ADSL. Vi gör då en sökning på din telestation och ger dig besked på en gång om vi kan leverera bredband på er adress eller telefonnummer.

  • Har jag någon ångerrätt?

    Vi följer svensk lagstiftning vad gäller ångertid för privatpersoner. Det innebär att du har hela två veckor på dig att ångra din beställning.

  • Hur lång tid tar installationen?

    Installation av ADSL bredband tar ca två veckor från det att vi mottagit er beställning.

  • Kan jag få en fast IP-adress?

    Nej

  • Vad gör jag om mitt modem är trasigt?

    Du kan beställa ett nytt ADSL-modem här. På den sidan kan du även se information om priser och garantitider.