Kom igång med SMS marknadsföring

SMS-marknadsföring är en metod för att nå kundgrupper genom att skicka textmeddelanden direkt till deras mobiltelefoner. Det är en form av direktmarknadsföring som syftar till att nå en målgrupp på ett direkt och personligt sätt.

Följande är de grundläggande stegen för att använda SMS-marknadsföring:

För att börja med SMS-marknadsföring måste du samla in mobiltelefonnummer från dina kunder eller målgrupp. Du kan göra detta genom att fråga kunder att lämna sina kontaktuppgifter när de gör en beställning eller genom en enkät.
När du har samlat in mobiltelefonnummer från dina kunder skapar du en SMS-marknadsföringskampanj. Detta inkluderar att bestämma syftet med kampanjen, definiera målgruppen och skapa en lista över de textmeddelanden som ska skickas till kunderna.
När du har skapat kampanjen är det dags att börja skicka sms till kunderna. Det är viktigt att se till att textmeddelandena är relevanta och värdefulla för mottagaren, så att de inte blir trötta på marknadsföringen.
Det sista steget är att mäta resultaten av SMS-marknadsföringskampanjen. Det här inkluderar att spåra öppningsgraden för textmeddelandena och konverteringen till försäljning. Du kan också samla in feedback från kunderna för att förbättra din framtida SMS-marknadsföring.

SMS-marknadsföring är en kostnadseffektiv metod för att nå målgruppen och kan vara en viktig del av företagets marknadsföringsstrategi.

SMS-marknadsföring är en metod för att nå kundgrupper genom att skicka textmeddelanden direkt till deras mobiltelefoner. Det är en form av direktmarknadsföring som syftar till att nå en målgrupp på ett direkt och personligt sätt. Det är viktigt att få kundens medgivande att de vill ta emot sms från dig och att de sms du skickar verkligen ger kunden något som hen uppskattar. Tänk också på att inte skicka sms till dina kunder för ofta, om kunden upplever att de ramlar in sms allt som oftast så finns det stor risk att de avanmäler sig från din sms lista.

Följande är de grundläggande stegen för att använda SMS-marknadsföring:

För att börja med SMS-marknadsföring måste du samla in mobiltelefonnummer från dina kunder eller målgrupp. Du kan göra detta genom att fråga kunder att lämna sina kontaktuppgifter när de gör en beställning eller genom en enkät. När du har samlat in mobiltelefonnummer från dina kunder skapar du en SMS-marknadsföringskampanj. Detta inkluderar att bestämma syftet med kampanjen, definiera målgruppen och skapa en lista över de textmeddelanden som ska skickas till kunderna. När du har skapat kampanjen är det dags att börja skicka sms till kunderna. Det är viktigt att se till att textmeddelandena är relevanta och värdefulla för mottagaren, så att de inte blir trötta på marknadsföringen. Det sista steget är att mäta resultaten av SMS-marknadsföringskampanjen. Det här inkluderar att spåra öppningsgraden för textmeddelandena och konverteringen till försäljning. Du kan också samla in feedback från kunderna för att förbättra din framtida SMS-marknadsföring.

SMS-marknadsföring är en kostnadseffektiv metod för att nå målgruppen och kan vara en viktig del av företagets marknadsföringsstrategi.

Ämnen:

digital marknadsföring

Marknadsföring

Det finns idag ett enormt utbud av möjligheter när det gäller digital marknadsföring men alla kanaler passar inte till alla företag och branscher. Kontakta oss om du känner att du behöver hjälp eller rådgivning angående din digitala marknadsföring som till exempel SEO och googleannonsering.

Nätverk i Västerås

Nätverk

Vi har stor kunskap i att bygga stabila och högpresterande trådlösa nätverk. Oavsett om du har ett mindre kontor eller en större konferensanläggning kan vi leverera ett kvalitativt trådlöst nätverk till dig. Vi utför även installation och montering inom det mesta kopplat till fiber och nätverk. Våra tekniker har lång erfarenhet och kan hjälpa till med allt från planering och inköp till montering och konfigurering

Hemsidor i Västerås

Hemsidor

Alla företag som tänker på sina kunder behöver ha en bra hemsida. På hemsidan presenterar du ditt företag och berättar om vad du kan göra för dina kunder och varför de ska kontakta just dig. Kontakta oss för att få mer information om hur vi kan skapa en snygg, lättanvänd och sökmotoroptimerad hemsida till ert företag.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Annonsering på Facebook

Det är dock inte det stora antalet du kan nå via Facebook som gör annonseringen så bra utan möjligheten att Läs mer

Grundkurs i sökmotoroptimering

Lär dig grunderna inom sökmotoroptimering genom en handbok utgiven av Google. Handboken finns att ladda ner som en pdf.

Spam i loggen på facebooksidan

Har du problem med att du får in spamkommentarer i loggen på din facebooksidan. Under landsrestriktioner fyller du i de Läs mer

Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring Läs mer

Vad får mottagaren att öppna och läsa mina nyhetsbrev?

Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en Läs mer

Pressmeddelande om webbyrån

Vi lanserar nu officiellt vår nya webbyrå. Pressmeddelandet är dels skickat till de lokala mediaföretagen samt via webbtjänsten Mynewsdesk. QuickNet Läs mer