Livechat för e-handel

Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.

Publicerad: 23 sep 2016 | Ämnen: , ,

Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.

Om du bedriver e-handel så är just support och kontakt en av de viktigaste delarna i verksamheten, vilket också är avgörande för om kunden genomför ett köp och framför allt känner sig trygg med detta. Detta är självklart också viktigt om du erbjuder tjänster eller bedriver annan verksamhet online.

Just detta fixar du med bland annat tjänsten Zopim. Genom att lägga till en widget på din sajt, kan dina kunder och besökare enkelt se om du är online, och börja chatta med dig om de funderar på något eller rent av vill ha hjälp med att välja produkter.

När du loggar in så blir du synlig för dina besökare och du meddelas direkt när någon vill ställa en fråga. Vill du vara extra tillgänglig för dina kunder så kan du även logga in via Zopims app till din iPhone-mobil när du inte sitter framför datorn.

Det är lätt att komma igång med tjänsten och det finns stöd för att vara flera ”agenter” som samtidigt kan svara på frågor. Zopim är framför allt kostnadseffektivt och du kan prova tjänsten helt gratis först.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vi har nu lanserat en webbshop till Dynamic Tools som säljer emballeringsmaskiner och tillhörande förbrukningsmaterial som till exempel stålband och plastband.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kort uppgifter och leveransadress.
Julhandeln för dörren och de nordiska konsumenterna beräknar att de ska e-handla julklappar till ett värde av drygt 11 miljarder SEK.
DIBS, som är en av våra betalpartners för e-handel, ger årligen ut rapporten Svensk E-handel om handel på nätet och i mobilen och den har nu kommit ut i en ny utgåva.
Vi har nu lanserat en funktion för webbokning åt resebyrån Skottlandsresor där du logiskt nog kan boka en rundresa i Skottland.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.
Nu erbjuder vi er att arrangera en tipstävling där ni har möjlighet att utmana kollegor, vänner och bekanta. Tävlingar är populära och får stor spridning vilket ger bra synlighet för ert varumärke samt att det er er möjligheten att samla på er e-postadresser för framtida marknadsföring.