Svensk E-handel har ökat med 10 miljarder på 1 år

Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 – en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.

Publicerad: 16 sep 2015 | Ämnen: ,

Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 – en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.

I år ser de bland annat följande trender:

  • Resebranschen dominerar svensk e-handel med 42% av den totala omsättningen.
  • 4 av 10 svenskar handlar via mobilen och den snabba utvecklingen visar en ökning på 163% på tre år.
  • Svensk E-handel värderas till 90,5 miljarder kronor och har ökat med 12% sedan förra året.
  • 1 av 3 svenskar prenumererar på en streamingtjänst på nätet.

Ladda ner rapporten här

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Webbplatsen är byggd i wordpress och fokus är på att göra det enkelt för besökaren att hitta vin som passar det till det aktuella tillfället och maträtten.
Den just nu tydligaste trenden inom e-handeln är att allt mer tid och resurser läggs på att skapa en personlig upplevelse för besökaren. Det gäller allt från innehåll till marknadsföring och service. Anledningen till den tydliga trenden inom innehåll och marknadsföring tror jag är en kombination av ökade möjligheter till
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Kortföretaget Mastercard har lanserat tjänsten MasterPass som är utvecklat för att göra det så enkelt som möjligt att betala via mobil eller surfplatta. Vid betalning med MasterPass, slipper dina kunder ange både kort uppgifter och leveransadress.
Julhandeln för dörren och de nordiska konsumenterna beräknar att de ska e-handla julklappar till ett värde av drygt 11 miljarder SEK.
DIBS, som är en av våra betalpartners för e-handel, ger årligen ut rapporten Svensk E-handel om handel på nätet och i mobilen och den har nu kommit ut i en ny utgåva.
Vi har nu lanserat en webbshop till Dynamic Tools som säljer emballeringsmaskiner och tillhörande förbrukningsmaterial som till exempel stålband och plastband.
Vi har nu lanserat en funktion för webbokning åt resebyrån Skottlandsresor där du logiskt nog kan boka en rundresa i Skottland.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter