Utbildning i e-postmarknadsföring

Den 9 december arrangerar vi en utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.

Publicerad: 26 Nov 2013 | Ämnen: , , , ,

Den 9 december arrangerar vi en kostnadsfri utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.

9.30 – 12.00 E-postmarknadsföring

Vi startar med en seminariedel där vi bland annat går igenom fördelarna med nyhetsbrev och vad du ska tänka på. Efter det gör vi en praktiskt genomgång av verktygets olika delar.

Nyhetsbrevet
Layout
Att tänka på för läsare i mobilen
Texter för nyhetsbrev
Riktat innehåll

Adresser
Adresslistor
Import av adresser
Hantering av avanmälningar
Anmälningsformulär

Etik, moral och lagstiftning
Varför man inte ska köpa adresser
Bra sätt att få fler prenumeranter
Avanmälan
Avregistreringstext

Distribution
Ämnet
Tidsbestämda utskick
Triggermejl / Automatiska utskick

Uppföljning
Statistiken
Sociala Medier
Google Analytics

12.00-13.00 Lunch

 

13.00 – 15.00 Event och Enkät

Event
Vi gör en demo av eventverktyget där du får en genomgång av vad man kan göra. Vi tar bland annat upp anmälningar, betalningsalternativ, deltagarlistor, biljetter och incheckning.

Enkäter
Övergripande genomgång av vad man kan göra för olika typer av undersökningar samt annat som är bra att veta rörande enkäter på webben. Vi går bland annat igenom vilka typer av frågor som går att göra i systemet.

Anmäl dig här

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev. Bland nyheterna finns bland annat en funktion för dubbel opt-in.
I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial inom stålbandning, plastbandning, sträckfilm och airpad.
En ny förbättrad version av vårt nyhetsbrevsverktyg lanserades förra veckan. Tack vare en ny version av editorn är det nu ännu enklare att bygga upp snygga och strukturerade nyhetsbrev som fungerar bra i olika klienter.
Vi har nu lanserat en ny webbplats med tillhörande system för hantering av event och nyhetsbrev till Marknadsföreningen i Västerås.
I förra veckan lanserade vi en ny hemsida uppbyggd i wordpress till Västerås Citysamverkan. På webbplatsen presenteras information om Västerås City uppdelat på bland annat shopping, restauranger, kultur, nöjen, öppettider och parkering.
Varje dag skickas tusentals nyhetsbrev ut från våra kunder och marknaden fortsätter att utvecklas. Därför inleder vi ett samarbete med Paloma och flyttar över kunder till deras e-postverktyg Postman.
Årets sista frukostmöte lyssnar vi till Tony Wetter, VD på 3Steg, om hur de valt att arbeta med digitala marknadsbearbetningar av kunder och om hur viktigt det är att välja rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tid.
Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.
Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.