Mobilannonsering via Matchad

Annonsnätverket Matchad lanseras nu även mobilt och vi är glada över att vara en av de utvalda webbyråerna som redan från starten får möjlighet att skapa mobila annonser. Precis som tidigare styrs annonsvisningen mot relevant innehåll och geografisk position.

Publicerad: 10 jun 2013 | Ämnen: , ,

Som vi tidigare skrivit hjälper vi våra kunder att annonsera via Matchad. Matchad är ett bolag i Bonnierkoncernen som gör att du kan annonsera på webbplatser som till exempel DN, Expressen, Kvällsposten, DI och Privata affärer.

Annonsnätverket lanseras nu även mobilt och vi är glada över att vara en av de utvalda webbyråerna som redan från starten får möjlighet att skapa mobila annonser. Precis som tidigare styrs annonsvisningen mot relevant innehåll och geografisk position.

Då nätverket nu även kan användas som backfill till befintliga system har antalet webbplatser ökat markant. Matchad kommer löpande att implementeras mobilt på nedanstående sajter.

  • Alingsås Tidning
  • AutoMotorSport
  • Baby Appen
  • Bandit Göteborg
  • Bandit Stockholm
  • Bandysverige
  • Basketsverige
  • Blogkeen
  • Corren
  • Dagens Industri
  • Dagens Nyheter
  • Eliteprospects
  • Eurosport
  • Everysport
  • Expressen
  • Falköpings Tidning
  • Folkbladet
  • Fotbolldirekt
  • Fotbollskanalen
  • Freeride
  • Frågefeud
  • FZ
  • Gravid Appen
  • GT
  • HappyMTB
  • Hela Gotland
  • Hockeysverige
  • Kameraochbild.se
  • King
  • Kolla.tv
  • Kvällsposten
  • Laget.se
  • Lugna Favoriter
  • Lägenhetsbyte
  • MixMegapol
  • Mobil.se
  • Nattstad
  • Norran.se
  • Norrbottens kuriren
  • Norrköpings Tidningar
  • Norrländska Socialdemokraten
  • NRJ
  • Nya Wermlands Tidning
  • Piteå tidningen
  • Radio 1
  • Radio 107.5
  • Recept.nu
  • RIX FM
  • Rockklassiker
  • Runtastic
  • Skaraborgs Läns Tidning
  • Skånskan
  • SMHI
  • Sportkoll
  • Svenska Fans
  • Sydsvenskan
  • Teknikens värld
  • The Voice
  • TV Dags
  • TV-matchen
  • TV10
  • TV24
  • TV3
  • TV4
  • TV6
  • TV8
  • Uppsala Nya Tidning
  • Vinyl 107
  • Västerbottenkuriren
  • Västervikstidningen
  • Wordfeud
  • Yatzy World
  • Östersunds Tidningar
  • 118100

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Talare är Michael Blomqvist från Bonnierbolaget MatchAd. Han kommer att berätta om ett nytt sätt att annonsera på webbplatser som till exempel DN, Expressen, Kvällsposten, DI och Privata affärer.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business hösten 2016 Varje år görs det, i Sverige, hisnande 18 miljarder sökningar på Google, så en bra synlighet där är extremt viktigt för många företag. Sökresultatet kan delas in i tre olika delar. De grönmarkerade textannonserna och produktannonserna
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Du kan nu lägga till och snabbt byta mellan 5 olika Instagram-konton i appen utan att behöva logga ut och in. Funktionen finns i version 7.15 och senare för iOS och Android.
E-handelsguiden från Business Sweden innehåller information om relevanta lokala lagar, regelverk, köpbeteenden och trender på runt 20 olika e-handelsmarknader både inom och utanför EU.
Idag publicerade Dibs Svensk E-handel 2015 - en statistikfylld rapport som ger en detaljerad bild av e-handelns utveckling med särskilt fokus på mobil handel. I Svensk E-handel 2015 tittar de närmare på hur svenskarna handlar på nätet och via mobilen samt hur nya betalsätt kan komma att påverka marknaden.
Patrik Müller på vår partner DIBS Payment Services har sammanställt 5 skäl till att det stora genombrottet för mobila betalningar är här: 1. Vi använder de mobila enheterna allt mer. Andelen konsumenter som handlat mobilt har ökat med 150 % på två år och allt fler webbutiker rapporterar att andelen trafik från mobila enheter
Som certifierade i programmet Google Partner medverkar vi löpande på träffar och webbinarer gällande de senaste trenderna gällande annonsering på Google olika annonsplattformar.