Ny erbjudandefunktion på Facebook

Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgängliga för alla som har fler än 400 fans.

Publicerad: 24 sep 2012 | Ämnen: ,

 

Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgänglig för alla som har fler än 400 fans. Du kan välja att antingen ge användaren ett erbjudande som häller i en fysisk butik, i en webbutik eller en kombination av de båda. Erbjudandet läggs upp med en bild och en 90 tecken lång beskrivande text.  Du kan även ställa in så att erbjudandet automatiskt stoppas ett visst datum eller efter ett visst antal personer utnyttjat det.

Fördelen med funktionen är att det tydligt syns i en persons profil efter att de hämtat erbjudandet och ditt företag syns därmed för personens alla vänner. De erbjudanden jag har sett skänker oftast bort något litet i stil med en kaffe eller glass och företaget hoppas såklart på att du dels ska få en positiv bild av företag men även i vissa fall köpa mer när du ändå är där.

 

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Möjligheten att rikta annonser på facebook är i det närmaste oändlig. Förutom de vanliga kriterierna som ålder, kön, intressen och bostadsort kan du styra annonsen efter personernas relations- och familjestatus samt eventuella barns ålder.
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.