Ny erbjudandefunktion på Facebook

Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgängliga för alla som har fler än 400 fans.

Publicerad: 24 sep 2012 | Ämnen: ,

 

Facebook har nu släppt ut erbjudandefunktionen även till mindre företag. Tidigare var man tvungen att ansöka om att få tillgång till funktionen men nu finns den tillgänglig för alla som har fler än 400 fans. Du kan välja att antingen ge användaren ett erbjudande som häller i en fysisk butik, i en webbutik eller en kombination av de båda. Erbjudandet läggs upp med en bild och en 90 tecken lång beskrivande text.  Du kan även ställa in så att erbjudandet automatiskt stoppas ett visst datum eller efter ett visst antal personer utnyttjat det.

Fördelen med funktionen är att det tydligt syns i en persons profil efter att de hämtat erbjudandet och ditt företag syns därmed för personens alla vänner. De erbjudanden jag har sett skänker oftast bort något litet i stil med en kaffe eller glass och företaget hoppas såklart på att du dels ska få en positiv bild av företag men även i vissa fall köpa mer när du ändå är där.

 

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Relaterat innehåll
Målgrupper för riktade facebookannonser

Möjligheten att rikta annonser på facebook är i det närmaste oändlig. Förutom de vanliga kriterierna som ålder, kön, intressen och Läs mer

Frukostmöte om omvärlds­bevakning

Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna Läs mer

Facebook och webb till Lobbybaren

Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida Läs mer

Facebooksstatistik för din webbplats

Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan Läs mer

Facebook Paper

Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners Läs mer

Annonsformat på facebook

Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal Läs mer

Musik i Fokus

Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt Läs mer

Facebook ändrar reglerna för tävlingar

Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu Läs mer

Digital kampanj till Björkmans bil

Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom Läs mer

Nya webbplatser till Filip Backlund

Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och Läs mer