Administratörsroller på Facebook

Facebook har nu lagt till möjligheten att ge olika roller med olika behörigheter till administratörer för en och samma sida.

Publicerad: 01 jun 2012 | Ämnen:

Facebook har nu lagt till möjligheten att ge olika roller till administratörer för en och samma sida. De fem rollerna är Hanterare, Innehållsskapare, Moderator, Annonsör och Statistikanalytiker och var och en ger administratören olika behörigheter. Hanterare är den rollen som har fått flest behörigheter medan Statistikanalytiker har minst.

Administratörsroller

Fördelen med att tilldela olika  administratörsroller till olika personer är att du kan få en ökad kontroll över vilka som ska jobba med din Facebook-sida och vad exakt de ska göra på den. Personer som bara ska publicera inlägg och inte behöver komma åt administratörspanelen kan göras till Innehållsskapare, och om du någon gång skulle behöva ta hjälp av ett extern källa för att exempelvis analysera din sida kan du tilldela denne en roll som Statistikanalytiker.

Såhär gör du

  1. Öppna din sidas administratörspanel.
  2. Klicka på Administratörsroller.
  3. Under administratörens namn ser du deras roll. Klicka där och välj en ny.
  4. Klicka på Spara.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Ett begrepp som slog igenom under 2016 och som fortsätter att växa är Influencer Marketing, dvs att företag betalar för att synas på andra personers digitala kanaler. Själva företeelsen att personer med populära bloggar, instagramkonton och youtubekanaler får betalt för att marknadsföra företagets produkter och tjänster har dock förekommit under
Denna krönika av Tobias Barkskog har även publicerats i Västerås Tidning Business våren 2016 Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram och Google+ är bara några av alternativen för företag som vill möta och kommunicera med sina kunder i den digitala världen. Få använder alla dessa tjänster men min åsikt är att alldeles
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.