Frukostmöte om film på nätet

Den 13 juni håller QuickNet i ett frukostmöte om film på nätet. Daniel Brodén från Shoomedia och Erik Eklund från VSK Fotboll berättar om sina erfarenheter av filmproduktion för nätet.

Publicerad: 28 maj 2012 | Ämnen:

Film på nätet blir en allt större företeelse i vår vardag. Visste du att över fyra miljarder videoklipp visas varje dag, och då enbart på Youtube? Och att 100 miljoner människor gillar, kommenterar och delar något varje vecka?

På frukostmötet berättar Daniel Brodén från Shoomedia och Erik Eklund från VSK Fotboll om sina erfarenheter av filmproduktion för nätet. Shoomedia ligger bakom bland annat Igor-TV och VSK Fotboll förmedlar via VSK-TV intervjuer och matchbilder till fansen.

Från halv åtta serveras det frukost och klockan åtta startar Daniel och Erik sin presentation.

Praktisk information
Plats: Munkgatan 7, Västerås
Datum: Onsdag den 13 juni
Tid: 07.30-09.00

Anmäl dig här

IGOR-TV

VSK-TV

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Talare på årets första frukostmöte är Mathias och Joakim från det 163 år gamla företaget Nymans Ur 1851
Vad vinner Västerås på att locka ännu fler stora evenemang till staden och vilken nytta har de som vi har idag?
Madelene Ulfberg från Kulturstiftelsen ARTY, Mio Schilcher från VIK hockey samt roadracingföraren Filip Backlund ger sin syn på hur sponsring kan lyfta och hjälpa både den sponsrade och den som sponsrar
Efter en skön och varm sommar är det nu åter dags för ett frukostmöte. Talare är Camilla Carlgren Berg som ger konkreta tips och råd för hur du lyckas med nyhetsbrev och e-postmarknadsföring.
David Ovsepian från filmproduktionsbolaget Cinemavision kommer till oss och berättar om film på webben och videomarknadsföring. Videomarknadsföring har blivit det snabbast växande delen inom internetmarknadsföring och anledningen att satsa på film är många.
Talare är Michael Blomqvist från Bonnierbolaget MatchAd. Han kommer att berätta om ett nytt sätt att annonsera på webbplatser som till exempel DN, Expressen, Kvällsposten, DI och Privata affärer.
Talare på årets andra frukostmöte är ABB Sveriges kommunikationsdirektör Suzanne Lagerholm som kommer berätta om hur ABB använder digitala medier för intern och extern kommunikation.
Talare på årets första frukostmöte är Andreas Löwgren som kommer till oss och berättar om nätet som marknadsplats. Andreas är försäljningsdirektör på Hemnet som är Sveriges populäraste sajt för bostadssök.
Vad är smartaste sättet för att hitta min nästa utländska kund? Den 15 november är det åter dags för ett frukostmöte hos QuickNet. Föreläsare är Marie Gidlund från Exportrådet.
Årets sista frukostmöte lyssnar vi till Tony Wetter, VD på 3Steg, om hur de valt att arbeta med digitala marknadsbearbetningar av kunder och om hur viktigt det är att välja rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tid.