Bildstorlekar för Facebook Timeline

Vi får en del frågor gällande vilka bildstorlekar som gäller för Facebooks Timeline. Facebook skalar om bilderna men för att få det bra bör du redan från början ladda upp bilderna i rätt storlek.

Publicerad: 30 mar 2012 | Ämnen: ,

Vi får en del frågor gällande vilka bildstorlekar som gäller för Facebooks Timeline. Facebook skalar om bilderna men för att få det bra bör du redan från början ladda upp bilderna i rätt storlek.

Omslagsbild
850 x 315 px

Profilbild
180 x 180 px (Kommer skalas om till 160×160 px)

Höjdpunkter
843 x 403 pixlar.

Vy- och applikationsikoner
111 x 74 pixlar

Bilder i loggen och bildgallerier
I uppförstorat läge blir de upp till 681 px så det är ett bra mått att använda. I tidslinjen visas bilden i 403 px bredd så det är det minsta mått du ska använda.

Läs mer om Facebook Timeline (pdf)

Vill du ha hjälp med att göra bilder för tidslinjen hjälper vi dig gärna med det.

Annonsering på Facebook

Begränsningar för bild och text vid annonsering på Facebook

Rubrik: 25 tecken
Brödtext: 90 tecken
Bild: 308 x 308 pixlar

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vi på webbyrån har nu lanserat en ny webbplats åt en LoArt. Vi har tillsammans med kunden tagit fram den grafiska utformningen samt att vi därifrån skapat den kompletta webbplatsen.
Den 7 maj gästas vi av Aitellu som erbjuder enkla och effektiva verktyg för bevakning av de viktigaste sociala medierna som Twitter, Facebook, bloggar och forum.
Vi har hjälp den nystartade Lobbybaren i Skrapan igång med en webbsida samt även skapat en Facebooksida. Kopplat till Facebooksida kommer vi även skapa ett antal annonskampanjer för att snabb och enkelt kunna rikta rätt budskap till rätt målgrupp.
Insights är namnet på Facebooks statistikverktyg, där kan du se statistik över aktiviteten och gillarna. Genom några få klick kan du även utöka statistiken för att även få med information om delning och engagemang för dina webbplatslänkar som sprids över Facebook.
Nu kan du med iPhone ladda ned appen Facebook Paper – en personlig blädderbok där du kan se dina vänners statusar, söka bland intressanta artiklar och skapa bildkataloger över dina favoriter.
Det blir allt fler annonsformat tillgängliga på Facebook då den vanliga annonskolumnen till höger nu fått sällskap av ett flertal andra varianter där du kan betala för bättre synlighet.
Vi har tagit fram och lanserat en omprofilering av trubaduren Janke Jönssons nysatsning Musik i Fokus. Projektet har innefattat allt från logotype till webbplats.
Facebook har nu tagit bort kravet att tävlingar på Facebook endast administreras via appar och det gör att företag nu till exempel kan använda kommenterings- och gillafunktionen.
Tillsammans med Björkmans bil har vi tagit fram en kampanj för att marknadsföra deras stora utbud av 7-sitsiga bilar. Förutom framtagning av idé har vi även hjälpt till med att styra digital annonsering mot rätt målgrupper via Facebook, Google och Bonniers webbplatser.
Vi har nu lanserat två nya webbplatser till roadracingföraren Filip Backlund från Västerås, svensk mästare i Pro Superbike 2009 och 2011. Dels Filips huvudsida som handlar om hans förarkarriär och dels en sida för hans utbildningsdagar Filip Backlund Trackdays.