Hur ska jag utforma mina nyhetsbrev?

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta.

Publicerad: 19 okt 2010 | Ämnen: ,

Vad är nyttig information för din mottagare och hur ska den presenteras? Detta är viktiga frågor för dig. Med E-postmarknadsföring kan du enkelt ta reda på detta. Dessutom är det mätbart, till och med i realtid. Genom att analysera vilka delar av utskicket som väckt läsarnas intresse får du information som en trycksak aldrig kan ge — och möjlighet att anpassa utskicken i framtiden.

Några extra tips:

  • Skriv kort och koncist, sammanfatta.
  • Ge läsaren möjlighet att snabbt bilda sig en uppfattning om innehållet, och vid intresse klicka sig vidare.
  • En rubrik, korta texter om 2-3 rader och länkar — ett bra upplägg för varje avsnitt.
  • Påbörja inte utskicket för sent. Samla löpande (både i din dator och på skrivbordet) dina, kollegornas — och kundernas — tips på innehåll. När arbetet sätter igång har du en mängd material och kan välja det bästa.
  • Lägg in direktlänkar till din webbplats, gärna som avslutning.
  • Använd din kunddatabas till att personifiera innehållet, exempelvis tilltala mottagarna med förnamn. Ett innehåll som anpassas efter kundens preferenser och intressen, ger maximal effekt. Detta kan skötas med automatik av vårt system.
  • Testa! Utse en testgrupp och be om synpunkter innan det stora utskicket. Glöm inte att kontrollera alla länkar.

Nära, trygg, personlig

Ord som ligger oss varmt om hjärtat. Ett företag med lokal support och service.

Relaterade artiklar

Vi har lanserat en ny webbplats till Frukostklubben i Västerås. Frukostklubben arrangerar den 2:a tisdagen i månaden ett frukostmöte med tevesoffsmys och morgontrivsel med allehanda matnyttigt vetande, möten med spännande profiler som gästar soffan samt aktuella ämnen.
En genomgång av nyheterna i vårt verktyg för att skicka nyhetsbrev. Bland nyheterna finns bland annat en funktion för dubbel opt-in.
I samarbete med Coolpixel har vi lanserat en ny webbplats till företaget Fromm Sverige AB som säljer emballeringsmaskiner och förbrukningsmaterial inom stålbandning, plastbandning, sträckfilm och airpad.
Den 9 december arrangerar vi en utbildningsdag i vårt verktyg för e-postmarknadsföring, event och undersökningar.
En ny förbättrad version av vårt nyhetsbrevsverktyg lanserades förra veckan. Tack vare en ny version av editorn är det nu ännu enklare att bygga upp snygga och strukturerade nyhetsbrev som fungerar bra i olika klienter.
Vi har nu lanserat en ny webbplats med tillhörande system för hantering av event och nyhetsbrev till Marknadsföreningen i Västerås.
I förra veckan lanserade vi en ny hemsida uppbyggd i wordpress till Västerås Citysamverkan. På webbplatsen presenteras information om Västerås City uppdelat på bland annat shopping, restauranger, kultur, nöjen, öppettider och parkering.
Varje dag skickas tusentals nyhetsbrev ut från våra kunder och marknaden fortsätter att utvecklas. Därför inleder vi ett samarbete med Paloma och flyttar över kunder till deras e-postverktyg Postman.
Årets sista frukostmöte lyssnar vi till Tony Wetter, VD på 3Steg, om hur de valt att arbeta med digitala marknadsbearbetningar av kunder och om hur viktigt det är att välja rätt budskap, till rätt kund och vid rätt tid.
Tre variabler styr hur många som öppnar ditt e-postutskick. Ämnesraden ska locka och beskriva utskickets viktigaste innehåll. Inled med en tydlig, intresseväckande rubrik, följd av en kort ingress som uppmuntrar till fortsatt läsning.