Support/kundtjänst

Vi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vår kundtjänstavdelning inom rollen som support/helpdesktekniker.

Support/kundtjänst

Vi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vår kundtjänstavdelning inom rollen som support/helpdesktekniker. Vi letar efter en glad och serviceinriktad kollega med en positiv framtoning som passar bra in i kundtjänstgänget. Vi söker dig som är en problemlösare med ett stort intresse av IT och teknik. Tjänsten innebär mycket eget ansvar vilket ställer krav på att du har ett eget driv och en stor ansvarskänsla för ditt arbete. För oss är det väldigt viktigt att man alltid ger den där lilla extra servicen och att man har lätt för att samarbeta med kollegor. Vi ser gärna att du är duktig på svenska samt engelska och har lätt för att formulera dig väl, både i tal och skrift. Du behöver vara bekväm med att arbeta självständigt, i ett högt tempo och ha en god datorvana.

Följande kompetenser är meriterande:

  • VOIP
  • SIP
  • IMAP/POP och SMTP
  • xDSL
  • Ethernet

Dina arbetsuppgifter

Som support- och kundtjänstmedarbetare ansvarar du för att ge kunderna snabb, vänlig och professionell hjälp och service. Våra ärenden inkommer främst över telefon så därav behöver du vara bekväm med att prata mycket i telefon samt bra på att kommunicera med olika typer av människor. Du kommer i första hand att arbeta med områdena telefoni och bredband inom vår kundtjänst. Våra kunder är både privat- och företagskunder och dina främsta arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av:

  • Felsökning av telefoni och bredband
  • Support via telefon och mail
  • Hantering av nya kunder/nya beställningar
  • Allmänna kundtjänstfrågor
  • Dokumentation (rutiner, processer m.m.)

Lön

Fast månadslön.

Anställningsvillkor

Fast arbetstid 10.00-18.00 vardagar.

Att arbeta hos oss

Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer.

Om QuickNet

Vi startades 1995 och har samma ägare nu som då. Vår långsiktighet gäller även våra kundrelationer då många varit med väldigt länge. Att ha nöjda kunder är väldigt viktigt för oss. En annan sak som vi brinner för är att ta ett socialt ansvar på de orter där vi finns, det gäller allt från välgörenhet till samarbeten inom kultur och idrottsliv.

Ansökningstid

Sök jobbet senast 22 februari 2017. Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och det kan komma att ske innan ansökningstiden är slut. Tillträde efter överenskommelse. Telefonsamtal rörande frågor om tjänsten undanbedes, men vi svarar gärna på mail.

Ange referens: Support/kundtjänst

Varaktighet/Arbetstid

Tillsvidare, heltid

Lön

Fast lön

Ort

Västerås

Ansökan

Vi tar emot ansökan via e-post:

Kontaktperson

Jennie Mandl, personalchef

Aktuella tjänster


Teknisk support/webb

Till vår webbyrå söker vi en problemlösare med bred kunskap om webb och internetteknik.

Support/kundtjänst

Vi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vår kundtjänstavdelning inom rollen som support/helpdesktekniker.

PHP-Utvecklare

Till vår webbyrå i Västerås söker vi PHP-utvecklare med erfarenhet av Laravel.