23 Sep 2016

Livechat för e-handel

Genom att ge dina besökare möjlighet till direkt kontakt med någon som snabbt kan svara på frågor, ökar inte bara kundens nöjdhet utan även chansen att de handlar just hos er.

Om du bedriver e-handel så är just support och kontakt en av de viktigaste delarna i verksamheten, vilket också är avgörande för om kunden genomför ett köp och framför allt känner sig trygg med detta. Detta är självklart också viktigt om du erbjuder tjänster eller bedriver annan verksamhet online.

Just detta fixar du med bland annat tjänsten Zopim. Genom att lägga till en widget på din sajt, kan dina kunder och besökare enkelt se om du är online, och börja chatta med dig om de funderar på något eller rent av vill ha hjälp med att välja produkter.

När du loggar in så blir du synlig för dina besökare och du meddelas direkt när någon vill ställa en fråga. Vill du vara extra tillgänglig för dina kunder så kan du även logga in via Zopims app till din iPhone-mobil när du inte sitter framför datorn.

Det är lätt att komma igång med tjänsten och det finns stöd för att vara flera ”agenter” som samtidigt kan svara på frågor. Zopim är framför allt kostnadseffektivt och du kan prova tjänsten helt gratis först.